torstai 4. helmikuuta 2016

Kun tarpeeksi sekaisin päästään

Mulla onni on
Ompa sairas olo... Siis oon ihan kipeenäkin ollu nyt pari päivää (joku tauti iskeny, et kun yskin niin tuntuu kuin keuhkot yrittäis runnoo rintakehästä läpi), mut tuon lisäks henkisesti oon loppu. Tuntuu, et haluisin hakata päätä betoniseinään. En osaa olla paikoillaan, en pysty tekemään mitään, levottomuutta ja ahdistaa. Ihan kuin ois jatkuvassa hälytystilassa tai paniikkikohtauksen alkamisvaiheessa. Oon hätääntyny ja syvällä jossain pimeässä. En tiiä miten kuvailla tätä paremmin.

Aamuja vai iltoja, sama se. Kaikki on vaikeita, eläminen on vaikeeta. Tänään on huonompi päivä. En löydä tarkoitusta hengittämiselle. Oon niiiin sekaisin päästäni etten luota enää omaan arviointikykyyni. Tekee mieli hakeutua hoitoon. Esimerkiksi katkolle, mut en haluu kuulla niitä "Me niin tiedettiin, et kyl sä sinne joskus viel joudut lähtee" -ajatuksia, joita kuvittelen ihmisten ajattelevan miusta sitten. Pakko myöntää, et naurattaa ehkä piiikkasen ajatella "mikä maine sillon muka menis?" Mitä vitun väliä :D

"Katkolle menee narkkarit
"

Obviciously, they did not.

"Tahtoisin taivaalle lennähtää, mut selästä siivet puuttuu. Varjot jo puistoihin ennättää ja lauluni tuuleksi muuttuu
"


Lasku vai nousu?
Siis sen faktan lisäks, et mulla on mun maailman paras, ihanin, vahvin ja mahtavin mies niin se on viel nörtti. Se sai mun ikiaikaisen ja kuluneen pleikka ykköselle tarkotetun Crash Bandicoot ykkösen toimii tällä läppärillä <3 Ah, heihei real life (kunhan ryömin täältä pohjalta vähän ylemmäs, et pääsen edes siihen real lifeen) JA kunhan saan näppäimet haltuun t. ei-nörtti.
! ! !
Ois helppoo vastata kokemaansa vihaan vihalla tai laittaa paha kiertää kun itellä on paha olla. Mä teen sitä, mut en tarkoituksella. En haluais kellekkään (edes niille eräille tietyille, joita kiroan helvettiin sekä ikuiseen kadotukseen) levittää mun pahaa oloa tieten tahtoen. Saatan vaan nyt olla niin täynnä, et kuppi voi mennä nurin pienestäkin asiasta. Anteeksi jo etukäteen.

Been there, done that. Se on sun mieli, joka on se julma maailma.

Pitäis ottaa Elsistä mallia... Joissain asioissa. Ei esim. syömisessä, koska se pikkuinen rakkauspakkaus ei oo enää niin pikkuinen. Mut tuo, et ruokaa ja löhöömistä plus välillä vähän jotain jännää kuten ulkoiluetki tai leikkihepuli, niin se on jotain mitä vois soveltaa itellee. Jotenkin. Elsi on kyl tän perheen silmäterä ja asunnon kuningatar. Vaikka miten huonosti menis niin hänestä on pidetään huolta. Oikeestaan tän perheen jokainen jäsen tekee jokaisen sen jäsenen eteen kaikkensa. Jos ei muuta nii meillä on vahva kissa ainakin pitämässä meidät olemassa. Ja poissa sängystä.
Ota mallia tästä
Autoin ystävää kun olin kerran kunnon maailman pelastusfiiliksellä. Ite oon ollut täysin samassa tilanteessa, tosin mulla ne maksuhäiriöt tuli ja luottotiedot meni. Oon velkaa yhteensä jotain 20-30 tonnia eri paikkoihin. Aiiiiniin ja sit oli se opintolaina -11 000€. Mulle tulee edelleen tiedoksiantoja, että tämä tai tämä saatava on siirtynyt ulosottoon. Velkaneuvoja käski antaa olla niin kauan kunnes mulla on oikeita tuloja (tässä kohtaa epätoivoista huutonaurua, niin että milloinkohan se tulee tapahtuu kun on tää asenneongelma) kunnes alan selvittelee ja sopimaa takaisin maksamisia. Anyway anyhow, pointti oli se, et toivon auttaaneeni sen verran, et ystävä saa hoidettuu asiansa niin ettei menetä niitä luottotietojaan.
Well.. You can still make a fire of those in case your electricity shuts down
Ja sitten on niitä päiviä kun ei vois vittuakaan kiinnostaa ja silti näyttää kaikille se ettei kiinnosta vittuakaan haistattamalla vitut kaikelle/kaikille. Asenneongelmainen, äkkipikainen, lusmu ja itsensä kanssa taisteleva (ja itseään toistava) narkomaani on vaikea ihminen ympäristössä. Harvat semmosia jaksaa pitää ympärillään. Luojan kiitos niistä harvoista.
Jotkut leffat voi pelastaa päiviä.
Mut ei pelastanu nyt henkiä.. Taas yks tuttu nuori on kuollut, nyt on lähteny liian monta kaveria/tuttua ja yksi ystävä viimeisen vuoden sisällä. Pelottaa milloin tulee seuraava ja kuka se on. Sekavia tunteita.



Aiemmin otsikoin erään tekstin sanalla jakomielitautinen. Se ei oo kepeästi käytettävä sana, olis pitäny käyttää ennemmin sanaa jakomielitautinen olo. Ja sellainen on tämän hetkisellä kirjoittajallanne. "Sellainen, jossa henkilö on samasta asiasta kahta eri mieltä samaan aikaan". Mä en oo aiemmin tajunnu... Mulla on ollu aikalailla aina vaikeiden asioiden kanssa ongelma, jolloin musta tuntuu, että mut revitään kahtia. Kuin miussa olisi kaks ihmistä tappelee keskenää.
The meeting of two personalities is like the contact of two chemical substances: if there is any reaction, both are transformed -Carl Jung
Parani hieman olo tästä avautumisesta ja kyllähä tässä tuli kirjoitettua pitkään. Musiikki myös vaikuttaa muhun paljon. Hyvin paljon. Saan usein biiseistä voimaa, lohtua ja joskus melkein mitä vaan tarviinkaa.

“According to Greek mythology, humans were originally created with four arms, four legs and a head with two faces. Fearing their power, Zeus split them into two separate parts, condemning them to spend their lives in search of their other halves.”
Juju - Onnelliseksi

Muksuille iltasatuja
Makkaris ei oo tabuja
Aamupalaksi munaa ja papuja
Kokkaan nakuna

Sun takii mä oon duunis raksal
Meil on telepaattinen yhteys eli WhatsApp
Sen lisäks sul on kaunis vatsa

Saunassa pesen sun selän
Ja nautit miten mä vedän
Ja mä nautin siit et sä nautit
Oo, hyvänlaatunen tauti

Kun katon sun kasvoi ja tukkaa
Pähkinärouhe ja maitosuklaa
Oot luomuna parasta
Oi aito suklaa

Mikä tekee sut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Onnelliseksi

Mikä tekee sut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Onnelliseksi

Vien pyykit ja tiskaan
Hieron sun kipeetä niskaa
Oon roskakori mihin voit
Vaan huoletta huolesi viskaa

Jos sullon sellanen olo et
Haluisit vaan et maailman ääriin lymyilemään
Tehtävä suoritettu
Ku saan sut hymyilemään

Mun ainoo tehtävä
Jos sun on mentävä, sun on mentävä
Kutsu mut vierees
Niin oon heti paikalle lentävä

Oon aina siel mis sinäki
Jos tahdot niin
Otetaan muksut mukaan
Ja lennetään yhdessä keväällä pariisiin

Mikä tekee sut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Onnelliseksi

Mikä tekee sut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Onnelliseksi

Pariisista Roomaan
Sun kaa voin hypätä alas parvekkeelta
Ja päätyä koomaan, koomaan
Oon hullu ja haluun olla sun kaa

Haluuksä olla hullu mun kaa
Oon hullu ja haluun olla sun kaa
Haluuksä olla hullu mun kaa

Mikä tekee sut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Onnelliseksi

Mikä tekee sut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Tekee mut onnelliseksi
Onnelliseksi
Onnelliseksi
Onnelliseksi
Onnelliseksi

2 kommenttia:

  1. Mie niin toivon siulle valoisia aamuja, voimia ja lämpimiä halauksia <3 Paraneminen ja kaikki vaatii varmasti aikaa ja voimavaroja, mutta muista myös levätä :*

    VastaaPoista
  2. Kiitos <3 tätä kiittollisuutta ei voi mitata millää mittarilla, et vielä jotkut ihmiset jaksaa muistaa miut. Saati lukee mun jatkuvasti toistuvista virheistä.. Mä toivon sulle myös valtavasti voimaa ja onnea vaikeuksiin ja pahoihin aikoihin. Kaikki paha ja hyvä päättyy lopulta. Tavalla tai toisella, pointti on se mihin keskittyy ja missä hetkessä päättää elää.

    VastaaPoista